مضرات مصرف قلیان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 21 / 2 / 1393
بازدید : 536
نویسنده : sharef zadeh

 

 

مصرف قلیان شما را ۴ تا ۱۰ برابر بیشتر از افراد دیگر در معرض سرطان دهان ، حنجره و مری قرار می دهد.

افراد اکثراً با این استدلال قلیان مصرف می کنند که قلیان اعتیاد آور نیست و تفریحی می کشند یا چون ممکن است مثلاً هفته ای یا ماهی یکبار آن را مصرف کنند پس خطرات کمتری آنها را تهدید می کند.

باید گفت که این استدلال کاملاً اشتباه است چرا که هر بار مصرف قلیان حاوی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی گرم نیکوتین است در حالی که هر سیگار حاوی تنها ۸ میلی گرم نیکوتین است. همین دلیل کافیست که مصرف هر دفعه آن میل شدیدی به مصرف دوباره را ایجاد کند.

 

در اینجا تعدادی از مضرات آن بازگو می شود:

 

سرطان

مصرف قلیان شما را ۴ تا ۱۰ برابر بیشتر از افراد دیگر در معرض سرطان دهان ، حنجره و مری قرار می دهد . سرطان دهان در هر نقطه ای که دود را لمس کرده از جمله لب ، دهان و گلو توسعه پیدا می کند . همچنین شما را در معرض ابتلا به سرطان ریه ، لوزالمعده و مثانه قرار می دهد .

 

بیماری قلبی

کشیدن قلیان سکته های مغزی و و بیماری های قلبی را افزایش می دهد . و شما را ۳۰ درصد بیشتر از دیگران در معرض بیماری های عروق کرونر و قلب قرار می دهد .

 

دندان

مشکلاتی که قلیان برای دندانها به وجود می آورد واقعا˝ افتضاح است . بوی بد ، دندانهای زرد ، از دست دادن دندان و بیماری های لثه از عوارض ناشی از مصرف قلیان است .

هر فرد که قلیان مصرف کند ممکن است حتی دندان خود را از دست بدهد . اختلالات نعوظ از عوارض دیگر مصرف قلیان است .

حجم دود ناشی از قلیان ۱۰۰ تا ۲۰۰ برابر بیشتر از سیگار است . برای ترک قلیان از همین حالا اقدام کنید و در اولین اقدام طی معاینه های منظم برای سرطان ریه مراجعه کنید.

 

مغز

قلیان کشیدن با آسیب رساندن به حافظه، قدرت یادگیری و استدلال باعث پوسیده شدن مغز می شوند. 

تحقیق انجام شده بر روی ۸۸۰۰ نفر افراد بالای ۵۰ سال توسط محققان کالج پادشاهی لندن نشان داد که قلیان بر روی عملکرد مغز تأثیر می‌گذارد. 
 
دانشمندان هشدار دادند که سبک زندگی درست مانند جسم بر ذهن نیز تأثیر می‌گذارد.
 
محققان در مورد سلامت و سبک زندگی افراد بالای ۵۰ سال آزمایشهای مغزی انجام دادند مانند اینکه به آنها کلمات جدید بیاموزند یا اینکه ببینند در یک دقیقه چند حیوان را می‌توانند نام ببرند. این آزمایشها پس از ۴ و سپس پس از ۸ سال تکرار شد. 
 
نتایج نشان داد که خطر کلی حمله قلبی به شدت مرتبط با کاهش رفتارهای شناختی و تواناییهای ذهنی است و اثبات کرد که رابطه مداومی میان مصرف قلیان و دخانیات و کاهش امتیازات در تستهای مغزی وجود دارد. 
 
محققان در مورد تلاش برای تغییر سبک زندگی مردم و هدایت آنها به سمت فعالیتهای بیشتر جسمی و مغزی برای پیشگیری از کاهش توانایی‌های ذهنی آنها هشدار دادند.

 

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 87
بازدید هفته : 831
بازدید ماه : 2454
بازدید کل : 1079115
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com